středa 23. května 2012

Nejchytřejší pes na světě?

Všem vřele doporučuji podívat se na toto video, možná se budete divit, za co vše můžeme být psům vděční.
Tady je odkaz na stejné video s CZ titulky, bohužel se mi ho sem z tohoto zdroje nepodařilo vložit. Pokud nemáte celou hodinu na shlédnutí celého dokumentu, mrkněte alespoň na 28 minutu, kde najdete border kolii Betsy, jednoho z nejchytřejších psů na světě. Zná více ne 340 slov, je schopná Vám přinést stejnou hračku, jakou jí ukážete (a dokonce jí stačí ukázat jen obrázek).


Psem, který PROKAZATELNĚ zná nejvíce slov na světě (přes 1000) je Chaser, která dokáže i "dekukovat/elminovat", jak můžete vidět na videu. Dostane pokyn, aby přinesla hračku (kterou nikdy neviděla), kterou nazývají jménem, které také nikdy neslyšela. Chaser je natolik inteligentní, že dokáže mezi svými hračkami rozpoznat tu "cizí" a přinést ji.



Tak a teď bych mohla začít přijímat sázky na to, co se naučí ta naše potvůrka :). Já budu vděčná aspoň za to 100% přivolán! Ale zatím umíme krásně ležet v krabici a nebo z parapetu pozorovat mouchu. Ale abych jí nekřivdila, když jsem včera přišla domů, měla zase mojí botu, nejdřív jsem si myslela, že jsem si je ráno zapomněla uklidit, ale když byla venku jen jedna, začalo mi to být divné. Pak jsem našla druhou botu, ale z jiného páru, jenže skříň byla zavřená. Takže Trixina otevřela skříň, vyndala si dvě boty a skříň pak zase zavřela...a teď mi řekněte, jestli to udělal omylem a nebo úmyslně, aby se na to nepřišlo :) (trochu se obávám té druhé možnosti).




Zítra vyrážíme na druhou individuální hodinu na cvičák, tak uvidíme co dál. Myslím, že se zlepšila její pozornost, více nás vnímá, sama se po nás otáčí (protože chce ňamky, samozřejmě). Jen teď v tom vedru mi nechce moc cvičit a jelikož s ní večer chodí Honza a já se učím, nemůžu bohužel průběh výcviku nijak extrémně kontrolovat :). Ale zvládli jsme jí naučit sedat u dveří a vybíhat až na povel, za co jsem velmi ráda.

Žádné komentáře:

Okomentovat