pondělí 29. října 2012

BARF

Po dlouhém přemýšlení jsem se rozhodla změnit Trixinčiny stravovací návyky. Poslední dobou jsme měli relativně velký problém s příjmem potravy, tedy granulí. Nechtěla je moc jíst, vždy si jich vzala jen pár a tvářila se šíleně znechuceně. Nejprve jsem to řešila masovým vývarem, kterým jsem granule zalila. To sice chvilku účinkovalo, ale časem už nechtěla ani to. Začala jsem jí tedy do granulí přidávat maso. Vypadalo to jako super nápad, do doby než z misky začala vyjídat pouze svalovinu a granule velmi efektně rozházela po celé kuchyni, aniž by se jich dotkla. Dokonce si je už nevzala ani při cvičení, respektive se kvůli nim ani neobtěžovala slézat z krabičky... Stála jsem před rozhodnutím co dál. Buď jí budu stále nutit něco, co nechce a nebo vymyslím něco jiného.

kuře, okurka, ředkvičky, salát
 Já se rozhodla pro to druhé. Samozřejmě si určitě spousta lidí řekne, že jí rozmazluji, že pes má sežrat to co dostane a když to neseřeže, má smůlu. To je určitě pravda, ale já radši budu mít trochu rozmazleného psa, než psa, který se u jídla trápí. Rozhodla jsem se tedy pro BARF, krmení psa přirozenou stravou. Co to v reálu znamená? Koupila jsem si knihu, projela internet a začala studovat jak začít. Zjednodušeně maso, kosti a zeleninu, a to vše v syrovém stavu. Časová náročnost? Samozřejmě to zabere více času, než nasypat do misky granule, ale ne zas o tolik. Nakrájet kusy masa a k tomu zpracovat nějakou tu zeleninu opravdu těžké není a hlavně nic vám nebrání v tom si do mrazáku nadělat "hotové balíčky" do zásoby.

Omlouvá se za kvalitu, foceno skoro za tmy.

Myslím, že zatím to zvládáme dobře, jak já, tak pes :). Jen Honza o víkendu nadával, že má pes lepší snídani než on (Trix-bílý jogurt, banán, jablko / Honza - banán), ale to se bohužel nedá nic dělat :).
Akorát stále řeším otázku, odkud brát maso. Máte nějaké osvědčené eshopy či kamenné obchody?

3 komentáře:

  1. Zdravíme Martíkovu sestričku Trixie:) Martyho od začiatku kŕmime BARF-om a sme veľmi spokojní (ja aj Marťas)..tiež sme už zažili pár odsudzujúcich pohľadov, prečo dávame psovi žrať také dobroty..Na túto otázku vždy odpoviem: "Áno je to pes, ale je to môj pes a ja ho mám rada."preto mu nebudem dávať žrať tie zosušené malé kocky niečoho, čo sa tvári ako "zdravá výživa" ale nikto z nás nikdy nevidel z čoho sa vyrába...držíme palce, pri vymýšľaní inšpirácií "čo do misky.."Niektoré chute sa časom prejedia - tvaroh sme milovali a už ho nechceme ani vidieť:) ale kuracie mäsko je tutovka:) dávam tip na vnútornosti, kuracie aj morčacie veľmi obľubujeme, teda ako pečienky - u vás játra:) pozdravujeme z Trenčína:)

    OdpovědětVymazat
  2. oprava - okrem pečienky - tu sme už vyradili:)

    OdpovědětVymazat
  3. Zdravíme Martíkovi :) Trix vnitřnosti miluje, zatím jsem nenašla nic co by jí nechutnalo. A to ani mezi zeleninou. Je tedy pravda, že ráno většinou v misce nechá nějakou tu okurku a podobně, ale když je unavená z tréninku nebo z procházky, zbaští i to a ani nemrkne. Ona ale celkově jí vše postupně...když jí dám jogurt s jablky a banány, tak nejdřív vylíže jogurt, pak jablka a banány, které předtím celou dobu vyplivávala, si dá jako dezert nakonec :)

    OdpovědětVymazat